Försäkringskassan...

 det va ett tag sen jag uppdaterade igen...jag har iaf börjat jobba, började i måndags och jaa jag kände mig ganska så vilsen efter att ha varit borta i två månader. men det gick bra och ikväll ska jag gå mitt andra nattpass och sen jobbar jag helgen så det är fint det :)

nu till mitt problem med försäkringkassan. jag har ju varit sjukskriven sen den 24 mars fram till 30 maj cirka gurka två månader. och när jag ringer igår och frågar när jag ska få mina pengar ( bara av ren nyfikenhet) så säger min handläggare att i ett sånt här läge när de diskuterar så ligger ALLA yrken i Sverige i samma grupp och man diskuterar om personen i fråga kan jobba eller inte. I mitt fall som undersköterska på ett äldreboende och jag kan inte gå, bör inte gå för mycket och i början innan jag opererades knappt kunde gå pga värken.
Jaa då säger de att jag kunde ha jobbat om jag hade haft ett annat jobb där jag inte hade behövt att gå så mycket som ett kontorsjobb då. Och hade inte behövt att vara sjukskriven så länge som det blivit nu.

Meeeen nu har jag ju inget kontorsjobb och därför kommer de ev bara kunna betala ut för 10 DAGAR!!!
ursäkta, men jag får bara utbetalt för 10 dagar för jag har fel yrke!! hur fan tänker dom?


jag va så arg efter jag pratat med henne så jag kunde inte somna om, jag hade behövt att sova iaf tre timmar till för natten i natt, menmen det ska nog gå ändå.
när jag får pappret och det står att jag bara ska få för 10 dagar tänker jag överklaga, så här kan det ju fan inte gå till.
Tur att skattepengarna kommer snart :)

skit med försäkringskassan!


ARG, åh, HEJ!





Kommentarer
Anonym

Johanna, du måste lära mig hur du gör om din blogg så där.. jag kan ju inget.. :(

2010-06-03 @ 18:58:17 | http://playwhite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback