Flygande Jacob :)

Har kommit på och fram till att jag ska göra flygande jacob :) Tänkte dela med mig av receptet här i min blogg :)

4 portioner

ris till fyra portioner
1 grillad kyckling
1pkt bacon
3 dl grädde
chilisås
jordnötter

Koka ris till fyra portioner och lägg riset i botten på en ugnssäker form.
Dela kycklingen i bitar och skiva baconen och lägg ovanpå riset.
 Vispa grädden (ej för hårt) och rör i chilisåsen. Häll det sedan i formen. 
 
In i ugnen på 225 grader.

Lägg jordnötterna ovanpå.



Det går också med kycklingfileér, men tänk då på att dela kycklingen i smådelar och stek dem innan eftersom kycklingen annars inte kommer att hinna bli klar i ugnen under den lilla tid den är inne.

(en del har banan i, men det har inte jag)

Suuuuuper gott!

har tyvärr ingen bild, får ta det någon gång :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback