Ett besök vid norska gränsen :)

Helgen kan jag bara beskriva med ett ord: SUPERKUL!!

I torsdag bestämde my & jag oss för att göra kycklingsallad att ta med sig till tävlingen i Finnskoga (norska gränsen), men eftersom vi inte visste om det blev något så gjorde vi en i alla fall och hoppades på att det skulle någon tävling. Annars hade vi haft MYCKET kycklingsallad!
Klockan typ tio på kvällen fick vi reda på att det va tävling så det bara att börja packa, som tur va skulle vi inte åka så tidigt. Faaast det hade kanske varit bra och åka tidigt efter vad som hände utanför Linköping(!)

När vi stannat och tankat i Linköping drog vi oss ut på motorvägen så kom en polisbil och körde förbi men saktade ner och stannade oss.. illa illa tänkte jag!
Pratade om teds toning fram och lite sen kollade de en massa annat och skit och och frågade om kärran och skit!
De ville väga skiten, men då kan man inte åka till vågen 100 meter bort UTAN man måste givetsvis åka till BILPROVNINGEN mitt INNE i Linköping. När vi fick eskortering dit så stod det en annan polisbil där. Så vi väger skiten och åker och parkerar. Pratar en massa skit med Tom och ringer till ted gjorde de med snuten!
Rer en massa skit och de kommer tillbaka med lite papper. och vi fick INTE åka någonstans innan vi bytt kärra. INTE EN METER TILL sa dom. Men vi kunde inte parkera på bilprovningen utan då va vi ju tvungna att åka till MAX. INTE starta bilen utan rulla av den från kärran! Jävla poliser alltså som ska förstöra. Ted & ted åkte till vimmerby och bytte medans My, jag & Tom va kvar i Linköping. Fast där! Polisen kollade till oss en hel del kan man säga! Tom va inte allt för glad!!
Där blev vi kvar i typ två tre timmar!!


Vi va väl framme i Finnskoga (världens ände) runt tio eller något. 5 timmar bilresa nonstop!
det första my & jag gjorde va att kolla så det fanns toa & dusch och det fanns det. Helgen va räddad!
Nätterna va varma och vädret va mycket märkligt i Värmland!! Sol ena stunden och regn ena stunden :/ menmen så är det. Kul som fasen hade jag och my iaf. Kollade på racen och lagade maten och grabbarna grus. Så duktiga vi va tycker jag :)
Följer man med så får man skylla sig själv alltså :) Det var kuul som fasen och man kunde inte stressa mindre alltså.

Resan hem va minst lika tråkig som vägen dit. Men efter 30 mil stannade vi och tankade Saabhelvetet som verkligen dricker bensin!

Men hemma vad man väl vid elvatiden, trött som ett jäävla as så jag stannade i vimmerby och sov i en ISKALL husvagn!
Hultsfred igen vid sjutiden i morse.


Återigen trött så blir la att lägga sig tidigt eftersom man måste upp vid åtta imorn och göra en undersökning med åttorna och niorna på Albäckskolan efter det blir det att åka till Öland med klassen :) suuuper!


Bilder kommer :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback